Metoda Teddy Eddie
Metoda Teddy Eddie
METODA TEDDY EDDIE DLA DZIECI OD 2 DO 7 LAT
TEDDY EDDIE to licencjonowana metoda nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 2 - 7 lat.
Jej głównym założeniem jest łączenie prawdziwej nauki z doskonałą zabawą. Dlatego też zajęcia są pełne prawdziwego, komunikacyjnego użycia języka, który uaktywniany jest poprzez to, co dzieci lubią najbardziej: gry, zabawy, piosenki, bajki, słuchowiska, ilustracje i zabawki.
Poziomy metody TEDDY EDDIE
Po kursie Teddy Eddie START dziecko nauczy się reagować na angielskie polecenia i pozna swoje pierwsze zdania, piosenki i bajeczki w języku obcym. Celem nadrzędnym jest zaszczepienie w maluszku miłości do języka angielskiego.
Teddy Eddie STANDARD: 4 – 5 lat
Po kursie Teddy Eddie STANDARD dziecko zacznie prowadzić pierwsze rozmowy po angielsku. Będzie odgrywać scenki i bajeczki oraz grać w gry wymagające użycia języka obcego. Pozna kilkaset słów w zdaniach i kontekstach.
Po kursie Teddy Eddie ABC dziecko będzie mówić całymi zdaniami, opowiadać historyjki i rozmawiać podczas lekcji po angielsku. Rozpocznie swoją przygodę z czytaniem, przeczyta pierwsze angielskie słówka, a nawet całe zdania.
Po kursie Teddy Eddie SCHOOL dziecko będzie mówić całymi zdaniami, opowiadać historyjki i zacznie komunikować się po angielsku. Opanuje mnóstwo słów, zdań i zwrotów, możliwe, że zacznie ich używać spontanicznie, nie tylko podczas zajęć. Przeczyta swój pierwszy angielski tekst.
DLACZEGO WARTO UCZYĆ DZIECI PRZEDSZKOLNE ANGIELSKIEGO? CZY MA TO SENS?
WPŁYW NA OGÓLNY ROZWÓJ:
ROZWÓJ JĘZYKOWY:
KORZYŚCI KOMUNIKACYJNE:
RZECZYWISTOŚĆ NAUCZANIA JĘZYKA OBCEGO:
CZY MOŻNA / TRZEBA UCZYĆ SIĘ Z DZIECKIEM W DOMU? W JAKI SPOSÓB MOŻNA TO ROBIĆ?
Dzieci uzyskują lepsze rezultaty, jeżeli mają kontakt z językiem również w domu. W skład zestawu ucznia wchodzą płyty z nagraniami, z których dziecko powinno regularnie korzystać w domu. Efekty daje nawet samo bierne słuchanie płyty kilka razy w tygodniu. Dziecko w tym czasie może bawić się lub zajmować innymi czynnościami (na przykład rysować).
Zalecana i ważna dla dzieci jest też pomoc w zapamiętywaniu „tajnych słówek” (secret words). Na każdej lekcji lektor podaje dzieciom specjalne słowo (które przekaże także rodzicom), od którego będzie zaczynać się kolejna lekcja. Przed zajęciami powinno się przypomnieć dziecku jakie było ostatnie tajne słowo. Kolejne tajne słowa znajdują się również w mini-zestawie z obrazkami (SECRET BOOKLET) lub na naklejce, którą dziecko otrzymało na lekcji, w książce ucznia (w dolnym rogu strony) oraz na platformie dostępnej online, gdzie w razie wątpliwości można sprawdzić ich wymowę.
Komponenty metody TEDDY EDDIE stwarzają wiele innych dodatkowych możliwości pracy z dzieckiem w domu. W Poradniku dla Rodziców znajdują się wszystkie teksty z kursu (historyjki, piosenki, wierszyki) oraz słownictwo z każdego rozdziału wraz z polskim tłumaczeniem. Jeżeli rodzic ma ochotę, może skorzystać z licznych pomysłów na użycie podręcznika, płyt oraz mini-zestawu z obrazkami do zabaw z dzieckiem. Wiemy z doświadczenia, że każdy przejaw zaangażowania rodzica w naukę dziecka ma ogromny pozytywny wpływ na wyniki nauczania. Nasi lektorzy chętnie pomogą w tym procesie, udzielą wsparcia i odpowiednich sugestii.
Od 2016 roku cały materiał Teddy Eddie dostępny jest też na Placu Zabaw, czyli na platformie edukacyjnej, dostępnej online, a wkrótce również w formie aplikacji mobilnej. Dzieci mogą grać na komputerach, tabletach, a nawet komórkach. Wszystkie gry są prawdziwie edukacyjne, pomagają dziecku jeszcze bardziej osłuchać się z naturalnym materiałem językowym poznawanym na zajęciach.
JAK ZAOBSERWUJĘ POSTĘPY DZIECKA?
Pierwszym naszym celem jest zadowolenie dziecka - żeby polubiło naukę języka obcego, chętnie przychodziło na lekcje i pewnie czuło się w środowisku klasy. Dlatego ważne i celowe jest obserwowanie reakcji, zachowań i postępów dziecka oraz dzielenie się tymi spostrzeżeniami z lektorem.
Weryfikowanie postępów językowych dziecka bywa rzeczą niełatwą dla rodzica, ale i czasami dla lektora. Dzieje się tak dlatego, że bardzo często zachowanie dziecka czy demonstrowanie nabytych umiejętności znacznie różni się na zajęciach i w domu. Zdarza się, że w klasie uczeń euforycznie bierze udział w zajęciach, wszystko rozumie, śpiewa piosenki i gra w gry, natomiast w domu nie potrafi lub nie chce niczym się pochwalić. Czasami zdarza się odwrotnie: w domu dziecko jest aktywne, opowiada rodzicom bajki, gra z nimi w gry, śpiewa piosenki, a na lekcji jest ciche, bardziej nieśmiałe i prawie się nie odzywa. Dlatego zachęcamy do częstego kontaktu z lektorem, wzajemnej wymianie informacji i współpracy.
W Poradniku dla Rodziców rozpisany jest materiał nauczania - tam znajdą Państwo informacje na temat podstawowych umiejętności i wiedzy, którą dziecko będzie nabywać w trakcie kursu.
Minimum programowe jest takie samo dla wszystkich uczniów. Często jednak postępy dzieci są znacznie większe. Czy i kiedy tak się dzieje, zależy od wielu czynników: frekwencji, wieku dziecka, ilości lat nauki, osłuchania w domu, indywidualnych predyspozycji i charakteru.
Pod koniec semestru otrzymają Państwo szczegółowy RAPORT O POSTĘPACH DZIECKA. Raport wypełnia lektor, biorąc pod uwagę:
Szczegółowe informacje o Metodzie na stronie: www.edubears.pl