Metoda Teddy Eddie


METODA TEDDY EDDIE DLA DZIECI  OD 2 DO 7 LAT

Szkoła językowa Perfectum jest akredytowanym centrum metody TEDDY EDDIE i posiada licencję na prowadzenie kursów dla najmłodszych na terenie Wodzisławia Śląskiego.


1. CO TO JEST „TEDDY EDDIE”?

TEDDY EDDIE to licencjonowana metoda nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 2 - 7 lat.

Jej głównym założeniem jest łączenie prawdziwej nauki z doskonałą zabawą. Dlatego też zajęcia są pełne prawdziwego, komunikacyjnego użycia języka, który uaktywniany jest poprzez to, co dzieci lubią najbardziej: gry, zabawy, piosenki, bajki, słuchowiska, ilustracje i zabawki.

Poziomy metody TEDDY EDDIE



 

2 .DLACZEGO WARTO UCZYĆ DZIECI PRZEDSZKOLNE ANGIELSKIEGO? CZY MA TO SENS?

WPŁYW NA OGÓLNY ROZWÓJ:

  • nauka języka obcego rozwija strategie uczenia się oraz pozytywnie wpływa na rozwój umysłowy dziecka
  • dzięki nauce języka obcego poszerzamy horyzonty, jak również kształtujemy w dzieciach świadomość społeczną i kulturową
  • dzieci ucząc się języka obcego ćwiczą swoją pamięć
  • nauczanie języka wśród dzieci przedszkolnych odbywa się w formie zabawy, co sprawia, że jest to dla nich zarówno przyjemne doświadczenie, jak i sposób na naukę bez wysiłku (co w późniejszym wieku jest często trudne do osiągnięcia)

 

ROZWÓJ JĘZYKOWY:

  • młodsze dzieci zdecydowanie lepiej radzą sobie z opanowaniem systemu fonologicznego, (czyli dźwięków) nowego języka. Ponieważ ich aparat mowy jest jeszcze elastyczny, prawdopodobne jest, że przyswoją naturalną angielską wymowę i intonację, co z kolei wpływa bardzo pozytywnie na umiejętność rozumienia ze słuchu
  • dzieci w wieku przedszkolnym są wciąż w trakcie uczenia się języka ojczystego, a nauka dwóch języków jednocześnie (języka ojczystego i obcego) jest korzystna, gdyż podnosi dziecięcą świadomość językową oraz wpływa korzystnie na rozwój obu półkul mózgowych
  • im starszy uczeń, tym trudniej jest mu nabyć umiejętność rozumienia ze słuchu. Natomiast dzieci w wieku przedszkolnym stosunkowo szybko przyzwyczajają się do brzmienia obcej mowy i bez większego wysiłku uczą się rozumieć np. nauczyciela mówiącego do nich po angielsku
  • plastyczność umysłu dzieci sprawia, że przyswajanie języka staje się bardziej zbliżone do nauki języka ojczystego

 

KORZYŚCI KOMUNIKACYJNE:

  • dzieci bardzo szybko akceptują fakt, że angielski służy do komunikowania się i dlatego nauka języka nie jest dla nich sztuczna
  • naturalna potrzeba komunikacji sprawia, że odpowiednio zachęcone dzieci chętnie podejmują próby wysłowienia się w języku obcym
  • młodsze dzieci są znacznie mniej skrępowane i onieśmielone niż starsi uczniowie, dlatego nie odczuwają wstydu, gdy popełniają błędy lub próbują się porozumieć
  • dzieciom nie przeszkadza, jeżeli w wypowiedziach pojawiają się słowa lub fragmenty dla nich nie zrozumiałe (oczywiście o ile nie zaburzają istoty przekazu). Są wręcz do tego przyzwyczajone, bo wciąż jeszcze uczą się języka ojczystego. Jest to strategia, której opanowanie nie przychodzi łatwo starszym uczniom.

 

RZECZYWISTOŚĆ NAUCZANIA JĘZYKA OBCEGO:

  • biorąc pod uwagę ograniczony czas, jaki można poświęcić na naukę języka obcego (zwykle nie więcej niż dwa razy w tygodniu), im szybciej dziecko ją rozpocznie, tym więcej czasu przeznaczy na opanowanie tego języka, co z kolei prowadzi do osiągnięcia wyższego poziomu zaawansowania
  • ze względu na zabawową formę zajęć dzieci są pozytywnie nastawione do angielskiego, który często staje się ich ulubionym przedmiotem. Wzmacnia to motywację wewnętrzną dzieci i gwarantuje lepsze wyniki w dalszej nauce
  • dzieci w wieku przedszkolnym nie muszą jeszcze martwić się systemem edukacyjnym i tym, że język obcy jest także przedmiotem w szkole, gdzie czasami ważniejsze są oceny od umiejętności. Dzięki temu można stawiać dzieciom cele ściśle komunikacyjne i pozwolić im uczyć się w bardziej spontaniczny i naturalny sposób.





3. CZY MOŻNA / TRZEBA UCZYĆ SIĘ Z DZIECKIEM W DOMU? W JAKI SPOSÓB MOŻNA TO ROBIĆ?

Dzieci uzyskują lepsze rezultaty, jeżeli mają kontakt z językiem również w domu. W skład zestawu ucznia wchodzą płyty z nagraniami, z których dziecko powinno regularnie korzystać w domu. Efekty daje nawet samo bierne słuchanie płyty kilka razy w tygodniu. Dziecko w tym czasie może bawić się lub zajmować innymi czynnościami (na przykład rysować).

Zalecana i ważna dla dzieci jest też pomoc w zapamiętywaniu „tajnych słówek” (secret words). Na każdej lekcji lektor podaje dzieciom specjalne słowo (które przekaże także rodzicom), od którego będzie zaczynać się kolejna lekcja. Przed zajęciami powinno się przypomnieć dziecku jakie było ostatnie tajne słowo. Kolejne tajne słowa znajdują się również w mini-zestawie z obrazkami (SECRET BOOKLET) lub na naklejce, którą dziecko otrzymało na lekcji, w książce ucznia (w dolnym rogu strony) oraz na platformie dostępnej online, gdzie w razie wątpliwości można sprawdzić ich wymowę.

Komponenty metody TEDDY EDDIE stwarzają wiele innych dodatkowych możliwości pracy z dzieckiem w domu. W Poradniku dla Rodziców znajdują się wszystkie teksty z kursu (historyjki, piosenki, wierszyki) oraz słownictwo z każdego rozdziału wraz z polskim tłumaczeniem. Jeżeli rodzic ma ochotę, może skorzystać z licznych pomysłów na użycie podręcznika, płyt oraz mini-zestawu z obrazkami do zabaw z dzieckiem. Wiemy z doświadczenia, że każdy przejaw zaangażowania rodzica w naukę dziecka ma ogromny pozytywny wpływ na wyniki nauczania. Nasi lektorzy chętnie pomogą w tym procesie, udzielą wsparcia i odpowiednich sugestii.

Od 2016 roku cały materiał Teddy Eddie dostępny jest też na Placu Zabaw, czyli na platformie edukacyjnej, dostępnej online, a wkrótce również w formie aplikacji mobilnej. Dzieci mogą grać na komputerach, tabletach, a nawet komórkach. Wszystkie gry są prawdziwie edukacyjne, pomagają dziecku jeszcze bardziej osłuchać się z naturalnym materiałem językowym poznawanym na zajęciach.

4. JAK ZAOBSERWUJĘ POSTĘPY DZIECKA?

Pierwszym naszym celem jest zadowolenie dziecka - żeby polubiło naukę języka obcego, chętnie przychodziło na lekcje i pewnie czuło się w środowisku klasy. Dlatego ważne i celowe jest obserwowanie reakcji, zachowań i postępów dziecka oraz dzielenie się tymi spostrzeżeniami z lektorem.

Weryfikowanie postępów językowych dziecka bywa rzeczą niełatwą dla rodzica, ale i czasami dla lektora. Dzieje się tak dlatego, że bardzo często zachowanie dziecka czy demonstrowanie nabytych umiejętności znacznie różni się na zajęciach i w domu. Zdarza się, że w klasie uczeń euforycznie bierze udział w zajęciach, wszystko rozumie, śpiewa piosenki i gra w gry, natomiast w domu nie potrafi lub nie chce niczym się pochwalić. Czasami zdarza się odwrotnie: w domu dziecko jest aktywne, opowiada rodzicom bajki, gra z nimi w gry, śpiewa piosenki, a na lekcji jest ciche, bardziej nieśmiałe i prawie się nie odzywa. Dlatego zachęcamy do częstego kontaktu z lektorem, wzajemnej wymianie informacji i współpracy.

W Poradniku dla Rodziców rozpisany jest materiał nauczania - tam znajdą Państwo informacje na temat podstawowych umiejętności i wiedzy, którą dziecko będzie nabywać w trakcie kursu.

Minimum programowe jest takie samo dla wszystkich uczniów. Często jednak postępy dzieci są znacznie większe. Czy i kiedy tak się dzieje, zależy od wielu czynników: frekwencji, wieku dziecka, ilości lat nauki, osłuchania w domu, indywidualnych predyspozycji i charakteru.

Pod koniec semestru otrzymają Państwo szczegółowy RAPORT O POSTĘPACH DZIECKA. Raport wypełnia lektor, biorąc pod uwagę:

  • stopień opanowania słownictwa
  • stopień zgłębienia przerabianych tekstów
  • umiejętność reagowania na polecenia i odpowiadania na pytania,
  • udział w grach i zabawach.


Szczegółowe informacje o Metodzie na stronie: www.teddyeddie.pl